Història

Bombolles amb molta història

A Sanmy diem que les nostres bombolles tenen molta història perquè, des que vàrem començar a elaborar refrescos fa més de 125 anys, han vist canviar el món des de l'interior d'una ampolla. Al llarg dels anys, les nostres intrèpides bombolles han acompanyat a famílies i amics en els seus millors moments i s'han adaptat als canvis socials conquerint a les noves generacions amb gustos i propostes innovadores. Convertir-se en les reines del centre de la taula ha estat tota una aventura. Descobreix-la a través del següent timeline.

1895

L'origen de Sanmy es remunta a 1895, quan els germans Santiago i Francisco Puértolas arriben a Barcelona des d'Osca per complir el servei militar. Poc després, comencen a treballar en una de les moltes fàbriques de sifons i gasoses que concentra la regió en aquella època. Després de la mort de l'amo, decideixen comprar el negoci i fer-se'n càrrec.

Amb la Guerra Civil l'empresa és col·lectivitzada. Quan finalitza el conflicte, malgrat que més del 80% dels actius han estat espoliats, Santiago Puértolas sol·licita la reobertura i aconsegueix tirar endavant fins a passar el testimoni a les mans del seu fill Francisco, ja als anys cinquanta. En aquella època els consumidors comencen a demanar nous sabors i neixen els primers refrescos de taronja i llimona.

1936

1960

A la dècada següent es produeix un nou salt generacional. L'empresa passa a ser controlada per dos germans, Santiago i Miguel, que juguen amb els seus noms a l'hora de registrar una marca: Sanmy. En aquesta època, la companyia s'introdueix en l'envasament de gasoses per a marques de tercers. Això obre les portes a un nínxol de mercat important, ja que a Catalunya cada regió continua conservant la seva pròpia marca de gasosa.

Als anys 80, els germans Puértolas unifiquen una part del negoci que havia quedat en mans d'uns cosins llunyans i recuperen la marca de sifó Geiser. D'altra banda, Sanmy opta per la diversificació i comença a fabricar refrescos per a marques blanques de grans superfícies, un mercat dominat fins llavors per multinacionals.

1980

1992

El creixement de l'empresa provoca la successiva ampliació de les seves instal·lacions. El 1992 Sanmy trasllada la seva seu de Terrassa, adquirint una fàbrica propietat de la Casera. Es realitza una forta inversió en maquinària i línies d'envasament. Aquest moviment permet un desenvolupament sostingut en termes de qualitat i competitivitat.

A començaments del segle XXI, Sanmy revoluciona el mercat amb un nou concepte de producte: el Supersifó Geiser. Es tracta d'un sifó d'un sol ús reciclable que es ven a supermercats. El llançament és ràpidament reconegut per la crítica, obtenint guardons com el prestigiós premi LAUS, i gaudeix d'una càlida acollida entre els consumidors.

2000

2006

Seguint les demandes del mercat, Sanmy llança una gamma de begudes inspirades en els còctels que tradicionalment s'acompanyen de sifó: els Tropicals Geiser. Neixen els sabors de Mojito, Margarita i Caipirinha, combinats llestos per a beure i sense alcohol.

Sanmy consolida el seu domini de mercat introduint amb èxit un nombre creixent de marques estrangeres. El 2015 celebra els seus 120 anys amb una gran festa a la qual acudeix una àmplia representació d'autoritats, empleats, convidats i clients.

2010

2020

La introducció al mercat de marques foranes i el llançament i distribució de productes de tercers guanya pes com a línia de negoci interna. Sanmy lidera la transició sostenible del sector amb propostes noves, orientades al consum responsable i a la reducció de la petjada ecològica. Es compleixen 125 anys des del naixement de la companyia, amb un creixement corporatiu exponencial.

Compartir:

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para mantener la sesión, ofrecer una mejor experiencia y obtener datos estadísticos de navegación de los usuarios. Para más información consulta la Política de cookies.

Puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón “Aceptar y continuar” o configurarlas o rechazar su uso pulsando el botón “Configurar”.